Klub Malucha czyli Żłobek dla Wymagających !

Blog o Dzieciach – Nasza wiedza i doświadczenie dla WAS. Porady, odpowiedzi na trudne pytania, rozwój Dziecka krok po kroku… o opiece nad Dziećmi możemy pisać i pisać…

Archive for the ‘Dobry żłobek w Warszawie’ Category

DLACZEGO DWULATKI GRYZĄ?

Wrz-15-2015 By Iwona Galach

PSYCHOLOG RADZI
blog_1
DLACZEGO DWULATKI GRYZĄ?

Wioletta Relidzyńska – psycholog

Gryzienie w żłobkach jest zjawiskiem powszechnym i problematycznym. Jego skutki są bolesne fizycznie i emocjonalnie dla maluchów. Wzbudzają uzasadniony niepokój wśród rodziców. Mam nadzieję, że niniejszy artykuł pomoże Państwu zrozumieć przyczynę gryzienia wśród dzieci i poznać sposoby skutecznego zapobiegania temu zjawisku.

ROZWÓJ EMOCJONALNY DWULATKA
Drugi rok życia to wiek najczęstszych i najbardziej wygórowanych reakcji emocjonalnych, wyjątkowo nieprzyjemnych i wyczerpujących dla samego dziecka i jego opiekunów. Dziecko łatwo się irytuje, gdyż boleśnie odczuwa dysproporcję między swoimi pragnieniami,a możliwościami i środkami wyrazu. Jego kontrola nad sposobem wyrażania emocji jest ograniczona. Panowanie dziecka nad emocjami ma najpierw charakter „zewnętrzny”. To rodzic reguluje emocje dziecka przez nazywanie tego co czuje, uspokajanie dziecka i bezpośrednie interweniowanie w doświadczane przez nie emocje, modelowanie i wzmacnianie pozytywnej ekspresji. Jeśli na przykład frustracja dziecka przeradza się w złość, a złość w zachowanie agresywne, powinniśmy wkraczać do akcji jak najszybciej, nie czekając na eskalację awantury. Wraz z rozwojem mowy u dziecka poszerza się jego repertuar wyrażania emocji, może dać upust swojej frustracji czy zaprotestować przy użyciu słów, a nie gestów. Zanim to jednak nastąpi, ogromna większość dzieci musi przejść nieprzyjemny etap „rękoczynów”. Dwulatek posuwa się do nich nie dlatego, że jest z natury złośnikiem czy wandalem, tylko po prostu z powodu ubóstwa innych środków rozładowania napięcia emocjonalnego. Gryzienie jest zupełnie naturalne w przypadku maluchów.
Read the rest of this entry »

Nabór Dzieci do żłobka Anteczek

z roczników 2014 i 2015 trwa !!!

Informujemy, że wznowiliśmy nabór Maluchów chętnych edukować się i rozwijać w naszej placówce.
Stawiamy na twórcze i kreatywne zabawy pod okiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej, nie zapominając o indywidualności każdego z Dzieci
W kilku słowach co robimy:

Read the rest of this entry »

Uczymy się czytać metodą Glenna Domana

Sie-14-2014 By Iwona Galach

” Małe Dzieci raczej uczą się niż bawią lub jedzą. Można je nauczyć absolutnie wszystkiego, co prezentuje się im w sposób rzetelny za pomocą faktów – fakty są podstawą wiedzy ”
Glenn Doman

W myśl, że wczesne zabawy edukacyjne zwiększają możliwości intelektualne Dziecka, postanowiliśmy wprowadzić w naszym żłobku metodę Domana. Jest to nauka czytania poprzez zabawę. Nazywana metodą globalną, gdyż Dzieci poznają całe słowa, a nie litery i dlatego sprawia im to tak wiele radości. Dla Maluchów litery to abstrakcja, zbiór różnie powyginanych kresek. Kiedy uczą się czytania metodą globalną całym słowom nadawane jest znaczenie. Polega to na pokazywaniu Dzieciom kart ze słowami i odczytywaniu ich, aby Dziecko zapamiętywało wygląd przedstawionego słowa. Dziecko do 6 roku życia chłonie mnóstwo informacji, więc jest to idealny czas na naukę poprzez zabawę.

Nauka czytania według Glenna Domana składa się z pięciu etapów:
1) Nauka pojedynczych wyrazów
2) Nauka wyrażeń dwuwyrazowych
3) Nauka prostych zdań
4) Etap rozbudowanych zdań
5) Czytanie książeczek
Read the rest of this entry »

Gordonki„Muzyka jest czymś specyficznym dla ludzkości. Tak jak inne sztuki, jest ona podstawą ludzkiego rozwoju i egzystencji w takim samym stopniu co język”.

E.E.Gordon

Teoria uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Profesor Edwin Elias Gordon (University of South Carolina w stanie Kolumbia) – muzyk jazzowy, pedagog, psycholog muzyki. Jest znanym badaczem, autorem licznych publikacji, testów uzdolnień muzycznych i książek, redaktorem wydań zbiorowych. Od 1979 r. do 1995 r. był związany z Katedrą Badań Muzyczno-Edukacyjnych im. Carla E. Seashore’a na uniwersytecie Temple w Filadelfii. Uzyskał tam wiele prestiżowych nagród. Koncepcja prof. E.E. Gordona, poparta badaniami empirycznymi, spotkała się z dużym zainteresowaniem specjalistów na całym świecie. Jest nowatorską, pionierską propozycją rozwiązań praktycznych dla edukacji muzycznej.

Teoria zakłada rozwój audiacji muzycznej, czyli rozumienia muzyki, od momentu wykształcenia aparatu słuchu, czyli jeszcze w łonie matki.

Muzyka w okresie prenatalnym (najsilniej w ostatnim trymestrze) oraz do 18 miesiąca życia jest podstawowym bodźcem, stanowi jedną z głównych form aktywności Dziecka. Mówi się o paraleli uczenia muzyki i uczenia mowy. Im bogatsze w stymulację dźwiękowo-muzyczną i językową będzie środowisko Dziecka, tym bardziej układ nerwowy będzie dostosowany do odbioru, transmisji i przetwarzania takich właśnie bodźców po przyjściu na świat.

Dzięki zajęciom umuzykalniającym w naszym żłobku, rodzice u swych Dzieci obserwują zwiększoną płynność mowy i lepszą dykcję. Ponadto Maluchy znacznie łatwiej i na dłuższy czas potrafią koncentrować swoją uwagę, co oczywiście wpływa na ich rozwój intelektualny. Dzieci, które uczęszczały na zajęcia muzyczne wg Teorii E.E.Gordona jeszcze przed pójściem do placówki oświatowej posiadają bogaty słownik rytmiczny i melodyczny, jak również potrafią koordynować swoje ciało do pracy z muzyką.

Zajęcia prowadzone w Klubie Malucha Anteczek w oparciu o tę metodę polegają Read the rest of this entry »

Dlaczego wychodzimy z Dziećmi na podwórko?

Cze-24-2014 By Iwona Galach

Dzieci przebywające częściej na dworze są bardziej odporne oraz sprawne ruchowo. Maluchy szalejące na zjeżdżalniach, huśtawkach, karuzelach ćwiczą wiele umiejętności, które są im przydatne na kolejne lata życia. W czasie, gdy Dzieci najbardziej intensywnie rosną, to właśnie ruch na świeżym powietrzu jest im niezbędny. Sprawia, że dobrze rozwijają się fizycznie. Na placach zabaw ogólnie dostępnych jak również na tych przy żłobkach, klubach malucha czy przedszkolach maluchy trenują nie tylko swoje ciało, ale również umiejętności społeczne: uczą się stać w kolejce do zjeżdżalni, wymieniać się foremkami itp. To dla Dziecka prawdziwy trening współpracy, kreatywności oraz współzawodnictwa. Ruch oraz zabawa na świeżym powietrzu dostarczają także bodźców, których potrzebuje dziecięcy mózg do prawidłowego rozwoju. Wszystko co dzieje się, z ciałem Dziecka na placu zabaw, sprzyja prawidłowej pracy układu nerwowego i mózgu.

Dzięki sprzętom, które znajdują się na każdym placu zabaw, Dzieci uczą się kontrolować swoje ciało, poznają jego ograniczenia, zdobywają umiejętność koordynowania i planowania swoich ruchów, uczą się utrzymywać równowagę. Read the rest of this entry »

Metoda Dobrego Startu wprowadzana w żłobku AnteczekZajęcia prowadzone podczas wakacji w Naszym żłobku mają za zadanie utrwalić Dzieciom zdobyte przez nich umiejętności i wiedzę. W tym celu zostaną wykorzystane elementy Metody Dobrego Startu, której autorką jest Marta Bogdanowicz.

Przypuszczamy, iż wielu z Was kochani Rodzice nigdy nie spotkało się z taką nazwą. Dlatego postaramy się w możliwie przejrzysty sposób przedstawić jej cele, założenia oraz schemat zajęć.

Metoda MDS przeznaczona jest dla dzieci od 2 roku życia. Głównymi założeniami w pracy z Dziećmi jest rozwijanie funkcji:
– wzrokowych,
– słuchowych,Inicjacja Metody Dobrego Startu w Kubie Malucha Anteczek
– językowych,
– dotykowo- kinestetycznych (czucie dotyku i ruchu).
Celem tej metody jest również kształtowanie lateralizacji (ustalenie ręki dominującej) oraz orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

Read the rest of this entry »