Klub Malucha czyli Żłobek dla Wymagających !

Blog o Dzieciach – Nasza wiedza i doświadczenie dla WAS. Porady, odpowiedzi na trudne pytania, rozwój Dziecka krok po kroku… o opiece nad Dziećmi możemy pisać i pisać…

Archive for the ‘Adaptacja Dzieci w Żłobku’ Category

Nabór Dzieci do żłobka Anteczek

z roczników 2014 i 2015 trwa !!!

Informujemy, że wznowiliśmy nabór Maluchów chętnych edukować się i rozwijać w naszej placówce.
Stawiamy na twórcze i kreatywne zabawy pod okiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej, nie zapominając o indywidualności każdego z Dzieci
W kilku słowach co robimy:

Read the rest of this entry »

Gordonki„Muzyka jest czymś specyficznym dla ludzkości. Tak jak inne sztuki, jest ona podstawą ludzkiego rozwoju i egzystencji w takim samym stopniu co język”.

E.E.Gordon

Teoria uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Profesor Edwin Elias Gordon (University of South Carolina w stanie Kolumbia) – muzyk jazzowy, pedagog, psycholog muzyki. Jest znanym badaczem, autorem licznych publikacji, testów uzdolnień muzycznych i książek, redaktorem wydań zbiorowych. Od 1979 r. do 1995 r. był związany z Katedrą Badań Muzyczno-Edukacyjnych im. Carla E. Seashore’a na uniwersytecie Temple w Filadelfii. Uzyskał tam wiele prestiżowych nagród. Koncepcja prof. E.E. Gordona, poparta badaniami empirycznymi, spotkała się z dużym zainteresowaniem specjalistów na całym świecie. Jest nowatorską, pionierską propozycją rozwiązań praktycznych dla edukacji muzycznej.

Teoria zakłada rozwój audiacji muzycznej, czyli rozumienia muzyki, od momentu wykształcenia aparatu słuchu, czyli jeszcze w łonie matki.

Muzyka w okresie prenatalnym (najsilniej w ostatnim trymestrze) oraz do 18 miesiąca życia jest podstawowym bodźcem, stanowi jedną z głównych form aktywności Dziecka. Mówi się o paraleli uczenia muzyki i uczenia mowy. Im bogatsze w stymulację dźwiękowo-muzyczną i językową będzie środowisko Dziecka, tym bardziej układ nerwowy będzie dostosowany do odbioru, transmisji i przetwarzania takich właśnie bodźców po przyjściu na świat.

Dzięki zajęciom umuzykalniającym w naszym żłobku, rodzice u swych Dzieci obserwują zwiększoną płynność mowy i lepszą dykcję. Ponadto Maluchy znacznie łatwiej i na dłuższy czas potrafią koncentrować swoją uwagę, co oczywiście wpływa na ich rozwój intelektualny. Dzieci, które uczęszczały na zajęcia muzyczne wg Teorii E.E.Gordona jeszcze przed pójściem do placówki oświatowej posiadają bogaty słownik rytmiczny i melodyczny, jak również potrafią koordynować swoje ciało do pracy z muzyką.

Zajęcia prowadzone w Klubie Malucha Anteczek w oparciu o tę metodę polegają Read the rest of this entry »

Dlaczego wychodzimy z Dziećmi na podwórko?

Cze-24-2014 By Iwona Galach

Dzieci przebywające częściej na dworze są bardziej odporne oraz sprawne ruchowo. Maluchy szalejące na zjeżdżalniach, huśtawkach, karuzelach ćwiczą wiele umiejętności, które są im przydatne na kolejne lata życia. W czasie, gdy Dzieci najbardziej intensywnie rosną, to właśnie ruch na świeżym powietrzu jest im niezbędny. Sprawia, że dobrze rozwijają się fizycznie. Na placach zabaw ogólnie dostępnych jak również na tych przy żłobkach, klubach malucha czy przedszkolach maluchy trenują nie tylko swoje ciało, ale również umiejętności społeczne: uczą się stać w kolejce do zjeżdżalni, wymieniać się foremkami itp. To dla Dziecka prawdziwy trening współpracy, kreatywności oraz współzawodnictwa. Ruch oraz zabawa na świeżym powietrzu dostarczają także bodźców, których potrzebuje dziecięcy mózg do prawidłowego rozwoju. Wszystko co dzieje się, z ciałem Dziecka na placu zabaw, sprzyja prawidłowej pracy układu nerwowego i mózgu.

Dzięki sprzętom, które znajdują się na każdym placu zabaw, Dzieci uczą się kontrolować swoje ciało, poznają jego ograniczenia, zdobywają umiejętność koordynowania i planowania swoich ruchów, uczą się utrzymywać równowagę. Read the rest of this entry »

Metoda Dobrego Startu wprowadzana w żłobku AnteczekZajęcia prowadzone podczas wakacji w Naszym żłobku mają za zadanie utrwalić Dzieciom zdobyte przez nich umiejętności i wiedzę. W tym celu zostaną wykorzystane elementy Metody Dobrego Startu, której autorką jest Marta Bogdanowicz.

Przypuszczamy, iż wielu z Was kochani Rodzice nigdy nie spotkało się z taką nazwą. Dlatego postaramy się w możliwie przejrzysty sposób przedstawić jej cele, założenia oraz schemat zajęć.

Metoda MDS przeznaczona jest dla dzieci od 2 roku życia. Głównymi założeniami w pracy z Dziećmi jest rozwijanie funkcji:
– wzrokowych,
– słuchowych,Inicjacja Metody Dobrego Startu w Kubie Malucha Anteczek
– językowych,
– dotykowo- kinestetycznych (czucie dotyku i ruchu).
Celem tej metody jest również kształtowanie lateralizacji (ustalenie ręki dominującej) oraz orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

Read the rest of this entry »

Elementy Montessori w żłobku
Pragnieniem każdego z Rodziców jest to, by jego
Dziecko stało się samodzielne, by nauczyło się podstawowych umiejętności przydatnych w jego życiu: umiało się ubrać, umyć, samodzielnie zjeść, itd. Oczywiście można powiedzieć, że na wszystko potrzeba czasu i będzie dobrze… a ja uważam, że przede wszystkim potrzebna jest odpowiednia praca nad maluchem, obserwacja jego zachowań i odpowiednie ich kształtowanie.

Będąc mamą małego Dziecka przekonałam się ile wysiłku, cierpliwości, poświęcenia i troski trzeba włożyć w pracę z Malcem oraz jak wiele radości może sprawić każdy, nawet najmniejszy postęp Dziecka. Pewnie jako Rodzice przeżywaliście to samo…, ale w końcu dla młodej Mamy (rzadziej Taty) nadchodzi czas powrotu do pracy.

Stajecie na kolejną trudną decyzją, którą trzeba podjąć. Zadajecie sobie pytanie: Kto zaopiekuje się naszym kochanym Szkrabem najlepiej? Czy Babcia (jeśli może) będzie dobrym rozwiązaniem? Może zrobić casting na Opiekunkę? A może zrobić przegląd żłobków/klubów malucha w okolicy?

Znając dylematy Rodziców poszukujących odpowiedniej opieki dla swojego Dziecka, z którymi mam przyjemność spotykać się kilka razy w tygodniu postanowiłam zebrać te wszystkie informacje i przemyślenia w całość i przedstawić je Wam w pigułce.

Read the rest of this entry »

Trzylatek idzie do przedszkola

Sie-17-2011 By Iwona Galach

Ostatnie wakacyjne imprezy :)

Wrzesień to dla rodziców trzylatków bardzo ważny miesiąc. Zazwyczaj wtedy Trzyletnie Maluchy idą pierwszy raz do przedszkola. Część z nich poznała już życie w grupie, zwyczaje panujące w takich placówkach – są to te dzieci , które uczęszczały do żłobka lub klubu malucha. Tym dzieciom a także rodzicom będzie nieco łatwiej. Rodzice i ich pociechy są już oswojeni z kilkugodzinną rozłąką. Dziecko nauczyło się już, że mama i tata zawsze po nie wracają. Wie, że w grupie innych Dzieci wraz z ciociami można się świetnie bawić, dowiedzieć ciekawych rzeczy, o których można potem opowiedzieć rodzicom.

Read the rest of this entry »